onsdag 5. august 2009

Hjemme fra fjelltur





På mandag kom jeg hjem fra fjelltur, sliten som bare det, med solbrent nese, støl kropp og fornøyd med en knall fin tur. Og som vi har gått! Var knall fint vær de to første dagene og regn og vind den siste dagen. Kom til Rikke fredag kveld hvor vi ble servert god hjemmelagd pizza. Tidlig dagen etter dro vi opp til fjells. Ble en knallfin dag med solskinn, mange timer gåing. Gurimalla så sliten jeg var, og som vi lo. Kanke huske sist gang jeg var så sliten i kroppen. Startet turen halv ett og var fremme på Rondvassbu klokka ti på kvelden, så ble en lang dag, men morro var det. Merket fort hvor ekstremt dårlig trent min kjære kropp er for å si det sånn, så ble en god del pauser på vei til hytta. Solbrent ble jeg og, og varmt som fy, men ikke snakk om å gidde å skifte klær, så der vandret vi i ullundertøy og det som var i steikende sol.





Dag 2 var målet vårt Rondeslottet, men det droppet vi lett, da vi alle var ganske så utslitte fra dagen før. Endte opp med at vi koste oss med en liten topptur, til en topp vi ikke helt vet navnet på men tror heter Rondehøgden. Var i hvertfall en avslappende og herlig tur med mange kommentarer som FOR et land, FOR en natur, Gurimalla så vakkert! For det skal vi ha, Norge er et vakkert land:-) Slappet av på hytta på kvelden med tre retters middag og hyttekos:-) Den siste dagen var det tilbake til Straumbu hvor Rikkes far hentet oss. Regn, vind, vått, gnagsår, glidelås på jakka som ikke kunne lukkes og godt humør tuslet vi tilbake igjen:-) Hjemme hos Rikke ventet god middag og dessert før jeg og Silje tok toget fra Koppang til Oslo:-) Alt i alt en fantastisk tur må jeg si:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar